fredag 21 januari 2011

första av 12

Mitt första projekt av garn jag har hemma känns nästan som lite fusk, så litet projekt och inte särskilt mycket av lagret gick ju åt;)
 Men alltid lika snyggt mönster. Här har sockmönstret Pomatomus blivit muddar. Mitt favoritmönster om jag bara fick välja ett enda.
I veckan var jag åter på mitt härliga jobb, min klass sjöng en sång för mig och jag fick massor av kramar. Så najs. Det är tacksamt att vara lärare.
****
Nu är det ju veckans bästa dag! Dags att laga mat, öppna en flaska vin och komma i rätt stämning. Idag tar jag hjälp av denna låten till matlagningen.
****
På fredag 28/1 fyller jag på butiken med lite nyheter och favoriter. Bland annat dyker det upp en tröjgömma för den lite större stickningen (tjuvtitt på bilden nedan), garngömmor för ett och två nystan och stickfodral i olika färger och mönster.


5 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Tack för tipset om låten! Ett leende på läpparna så här på fredagseftermiddagen är inte fel.
Ha en underbar helg!

Maria sa...

Vilket fint mönster på muddarna! Och påsarna/väskorna ser jätteläckra ut. Så härligt att mötas av sång, det värmer hjärtat.
Ha en skön helg!

Kerstin sa...

Jag blev mycket imponerad av din webshop. Jättefin! Hälsar en som älskar prickar.

skapasaker sa...

Det är härligt att ha dej tillbaka Anna!

Janette Millbom sa...

jag vill oxå krama dig! elever är underbara! ger massor av energi! bästa jobbet!