söndag 8 juni 2008

Som det anstår en skönhet...

... förvaras min nya slända när den inte används. Tack garntrollet för tipset! Det är ju klart att den ska ha en egen sländpåse!Humlorna vältrar sig i Pionerna och låter nöjda. Jag kan stå och titta på hur länge som helst. Då och då kollade jag lite på fotbllen, stickade på mina UFON. Allt samtidigt då vi har flyttat ut en liten tv i trädgården. Det är underbart. Grannar som blev avundsjuka kom över och kollade utomhus de också. En hade sin syrra med sig som inte var intresserad av fotboll men däremot av stickning. Jag sprang in och hämtade en STOR hög med böcker. Alla nöjda.

Syrran är en fru och jag vågar inte blogga bilder före henne, glömde fråga innan de drog iväg på romantisk resa till Köpenhamn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så superfin sländväska. Vad duktig du är.

Kul med yngre som är intresserad av fåglar/natur. Själv vet jag inte vad jag var intresserad av när jag var 5 år :-) Jo, kanske lite natur, jag hade nog fått Gröngölingshandboken (Kalle Anka) och lärt mig hur olika djurspår såg ut i snön :-) Eller kan det varit något år senare...

Janette Millbom sa...

Härligt! Undra om jag kan lyckas se teven från balkongen... det blir till nio-matcherna då när ungarna är i säng :-)

Sååå fint broderi

PetraO sa...

Jag hade nästan glömt de fina filurerna... eller inte riktigt glömt, men inte tänkt på dem på ett tag - jag blir lika glad varje gång jag ser dem!

frisky frog sa...

Det låter som om du har haft en underbar dag. Och vad fint broderiet är! Det är Anna liksom... / Kram

teresa sa...

Vilka vackra bilder o vilken kul idé. Vem vill sitt inne i det här fina vädret?