söndag 14 september 2008

Barnkofta

Koftan är stickad i Primavera med nr 4. Mönstret är mitt eget och ett prov på ny modell, vissa ändringar ska göras och fler storlekar ska räknas fram.
Verkligen ett vackert garn, vet ännu inte om det blir mycket noppor. Någon annan som vet?
Just barnkläder är så kul att göra, är redan igång med fler modeller.

Är rätt trött efter en helg med både Lisebergsbesök och 6-årskalas. Åkte lisebergsbanan och fattar fortfarande inte hur det gick till... ångrade mig så fort jag kände hur spärren låstes fast över mina ben. Kolla utsikten ropade någon och shit, jag höll på att svimma när jag tittade ut. Så vidrigt högt. Aldrig mer. Om jag inte har glömt känslan nästa år då. Det hade jag ju gjort denna gången. Korkad.

15 kommentarer:

Anna sa...

Hej
Helt underbar kofta... vill verkligen sticka den till min son. Vilket garn är det du använt? Jag har stickat din andra kofta i Debbie Bliss garnet... det där baby något... och tyvärr noppade det sig efter en tvätt i maskinen :-(

Anonym sa...

så söt den är!

hela designen ser verkligen genomtänkt ut!

Emmy sa...

Vilken jättesöt kofta!

Och lisebergsbanan är väl rolig, även om den är skrämmande, Jag känner igen det där med att vilja kliva av när spärren kring magen låser sig. Men det är härligt också.

Myggan sa...

Vilken söt kofta. Mönstret är jättefint.
/Anna

miastick sa...

Å vad fin kofta!!! Hurra för dig Anna, du är så bra på att komma på vackra enkla modeller. Som man vill göra.
Lisebergsbanan är en baggis ;)

PetraO sa...

Vilken fantastisk liten kofta - jag hoppas att den kommer i en bok så småningom!!! Kram

Karin sa...

Moo! Skulle vilja ha en sån kofta, men kanske inte lika fin i storlek 44?
Tycker att du ska testa uppskjutet på Liseberg. Då får du veta hur det känns när alla inälvor hamnar huller om buller inne i kroppen. Märklig känsla. En gång, aldrig mer.
Tack för mysigt kalas.
Löv jo.
/Sis

Anonym sa...

Underbart vacker kofta!

annas alster sa...

Vilken fantastisk kofta! Får mig att längta efter att börja sticka, inte bara virka... men det är så svårt, vad ska jag börja med?

Jo sa...

Fin! Jag har ovat mina kompisar som är nyblivna fräldrar att de ska få en massa stickat. Jag har ju inga egna barn, så jag behöver någon att sticka barnkläder till. Jag blir ju så sugen när jag ser dina alster!:)

frisky frog sa...

Vilken fin kofta och sjal. Du är så kreativ! Hur går det med kursen? Min är hysterisk, men snart är det VFU =) Skönt att komma ut till verkligheten!
/Kram

Emmas dagar sa...

Jättefin kofta!!!

Anonym sa...

Hej
har precis skickat iväg "fina bebisens kofta" till min systerdotterdotter, den blev så fin. Skulle ju hemskt gärna vilja göra denna oxå....ska nog göra ett försök, bilden är ju ganska detaljerad. Eller har du tänkt lägga ut mönstret?
/Marie

Kristina sa...

Jättesöt kofta! Fint med den assymetriska knäppningen! är den gjord i ett stycke?

LenaL sa...

Åh, så fin den är! Helt bedårande, hoppas nu bara att garnet inte noppar sej.

Ha det så jättegott!