fredag 7 november 2008

Mer glad än duktig.


Nu har jag testat mitt mössmönster, hittade förstås några fel. Inte klokt hur svårt det är att få dem korrekta! Julia är inte här, så en trist hattstock får vikariera. Denna mössa fick en garnboll på sig och jag gillar det bättre. Blir bra tyngd i hänget, som min kloka son sa. Gjord i Heavens Hand (älskar färgskiftningarna i detta garnet!) Mönster och garn kommer snart att kunna köpas hos Garnhärvan.


Jag är väldigt svag för att sticka prover och gör ofta det mellan projekten för att få idéer. Sedan går jag ofta tillbaka till dem senare och tittar och blir glad av dem. Nördigt? Jäpp.


Jag spinner i himmelska fibrer (50/50 merino & soya) köpta på Etsy. En njutning och garnet blir väldigt vackert.

En sländväska är född nu på morgonen. Borde gjort massor av andra saker, men motivationen infann sig bara av att få brodera och göra en garnboll.
Av någon underlig anledning mer inspirerande än att plugga...
Sen är det ju fredag och då är jag alltid mer glad än duktig!

12 kommentarer:

annas alster sa...

Jag håller med om att det är vansinnigt svårt att vara duktig på fredagar. Den dagen räknas ju knappt som en veckodag, eller hur?
Mer en förebereda-sig-för-helgen dag.

Må så gott och lycka till med dina mönster!

PetraO sa...

Mössan är grym och det är inte det minsta nördigt att sticka prover!!!
Ha en go fredag!

fale artut sa...

Åh, såna fibrer, ser härligt ut!
Din mössa är väldigt fin, din provstickning är inte sämre. Jag tror att dina mönster blir en hit, eller flera, och SEN, en bok!
Ha en härlig fredag!

Helena sa...

Så snajsig mössa! Jo jag tycker nog att du är lite...nördig med dina lappar:) MEN att få ta del av dem i skolan har varit en fantastisk inspiration..
Kram

Anonym sa...

Härliga mönster du får till, fortsätt med proverna!
Fortsätt spruta idéer. Man behöver inte vara så duktig jämnt!

miastick sa...

Det är härligt att vara nördig. Jag är det hela dagarna- och skryter om det ;)
Mössan är helt underbar!

frisky frog sa...

Gillar mössan! Damerna på mitt stickcafé berämde dina alster som bare den i dag. En av dem fattar inte att du kan vara så snabb att göra stickväskor och fodral och hon var mkt nöjd med leveransen. Jag sa: - Hon är bara bäst! Garnet från Garnpaletten är kanon. Jag köpte Ljunghed o Plommon 1- o 2-trådigt, fantastiskt mjukt. Har inte köpt av höglandsullen, men jag ska. Den är lika mjuk som merinoull. Ha en härlig helg.
/Kram

Janette Millbom sa...

asch, glad kommer väl först eller? lättare att vara duktig om man är glad iaf ;-)

merino/soy låter intressant! får beställa mer fibrer när kag kommer tillbaka...

/J

Karin sa...

Jag är duktig trots att det är fredag! Tränat efter jobbet.
Ha!
/Sis

PS. Håller med Carl om tyngd i hängen. Fin! Undrar om inte A & K vill ha mössor...? DS.

PS igen. Ordverifiering: wings

Pixi sa...

Skitsnygg vad glad jag blir att mönstret e tillgängligt snart,ska köpa det garnet med..! Ha en trevlig helg! =)

Emmas dagar sa...

Jättesnygg mössa! Jag är lite "mösskräsen" så det är ett riktigt gott betyg från mig! Jag ser fram emot mönster på Garnhärvan!
Jag har också upptäckt Heaven´s Hand och gillar det skarpt!

Kristina sa...

Mössan är jättesnygg och allt det andra i inlägget också! roligt att följa vad du gör!