söndag 15 juni 2008

Sockblockers, Botaniska, ull och mer

Helt enkla strumpor klara, det enda jag gjort är att göra en extra resårbit runt vristen för att de ska sitta bättre. Använt det underbara garnet Fleece artist i färgen Sangria och självklart mina Harmony 2,25. Kvartsnummer är min grej.
Efter låååång tid kom paket från det stora landet. Fingrarna kunde bara inte hålla sig i styr när ögonen fick syn på dessa sockblockers från The Loopy Ewe.
När jag ändå var på gång åkte det ner lite ull från Lornas lace att spinna av också. Det blev ett dyrköpt klickande. Fastnade i tullen. Har hänt mig en gång förut. Aldrig kul, men jag har en rätt välutvecklad förträngningsförmåga när det gäller sånt.
Snygga sockblockers har jag nu. Vääääldigt snygga.



Bild från gårdagen. Cilla, Mia, Helena satt nära. Alltid trevligt.
En sak till. Det är inte klokt hur många som vill vara med och tävla om väskan. Roligt med så stort gensvar!

9 kommentarer:

Helena sa...

Jag är INGET avis alls, nä nä......
Tack för igår!

Sillen stickar sa...

Vilka festliga blockers!!! De passar dig som foten i sockan!
Å sockorna är ju toppenfina. Grym idé med lite extra resår. Du äger Anna.
kram Cilla

miastick sa...

Å vilka Anna-aktiga sockblockare, perfekt för dig! Roligt!

Dödergök sa...

Vilka vackra strumpor, jag gillar verkligen att det var så enkla och att garnet får ta plats, väldigt snyggt.

teresa sa...

Läckra sockblockers, passar dig.

Anonym sa...

Så väldigt mycket Anna med de "blockarna"!

(men gör de nån nytta egentligen, blockar man inte en socka bäst på foten? Du får testa lite och rapportera!)

PetraO sa...

Oj vad mysigt ni hade det igår! Jag tror inte att jag behöver beskriva hur hjärtat bultade till när jag såg dina blockers!!! Kram

Anonym sa...

Fina blocker! Vill ha med! Kul att träffa dig igår!

frisky frog sa...

Va, prickiga blockers! Du nosar dig tydligen till prickigt som jag till grodor...
/Kram