onsdag 17 december 2008

Barnkofta i Grace


En barnkofta i Grace har varit klar ett tag. Den knäpps bak och garnet är verkligen helt fantastiskt härligt att sticka med. En dröm. Mönster är eget och kommer så småningom att färdigställas så att även andra kan ta del av det om man har lust. Just nu är det mest klotter i min mönsterbok. En sak till om koftan: Älskar knapparna!
Igår var jag på träff med mina grymma vänner Petra, Cilla och Mia.
Tack babes för att ni finns och ett extra stort tack till Petra som skämde bort oss andra med fina presenter. I allra högsta grad garnrelaterat. Woo Hoo vilket moment du bjöd oss på!
Tröjan till kärleken i Do redogarn som jag nästan började tro att den aldrig skulle bli klar ligger och finner fin form efter tvätt. Efter finare väder för att kunna fota ska ni få se på sjutton, I did it! Den är klar!
Vill också tacka för finfina stickmarkörer jag fått från Okej då, tack!
Dessutom har jag fått äran att delta i månadens intervju Stickamera.

16 kommentarer:

Annabell sa...

Vad kul att du blev intervjuad! Söt kofta oxå! Såg att du var länkad i GP oxå, kul! Må så gott!

Annika Odelstav sa...

Så fin kofta! Och knapparna blev jag förälskad i, sådana detaljer gör så mycket!

SF sa...

Vad fin den var. Väntar på mönstret så kan en sån bli fin till systerdottern.

ankie sa...

Oh vilken fin kofta. Väntar med spänning på mönstret, skulle kanske bli en söt sommarkofta till dottern.

Kristina sa...

Fin klänning och roligt att du skall bli intervjuad! Lycka till!

fale artut sa...

Så fin kofta, med underbara knappar! Kanon allt med sig!

PetraO sa...

Jamen babe - vilket härligt inlägg med fin intervju och underbar liten kofta - du är bäst!!! Kram

Janette Millbom sa...

jättefin med 2picot"-kanten i halsen!!

såg att de länkade till dig i gp oxå, kul!

hoppas du har nytta av markörerna :-)

/janette

Honungsboden sa...

Fint som vanligt! Barnens första kusn kommer till våren, det hade ju verkligen varit kul att sticka en så fin kofta!

Carolina sa...

Jättefin kofta!

Akhila's Handblog sa...

En sa'n fin liten kofta - tank om man hade sma sota flickor...
Jag laste din intervju. Kanon!
Go' Jul

miastick sa...

Jag som har sett koftan live kan ju intyga att de fina bilderna ger en mycket verklighetstrogen bild av den. Helt ljuvlig! Och garnet grace är också ljuvligt.
Tack själv för trevlig träff häromsistens.
Kram!
Förresten: Jonnas dator har plötsligt speedat upp sig, så du behöver inte vara särskilt tacksam för denna kommentar ;)

LenaL sa...

En sån jättefin kofta, ser med spänning fram mot att mönstret ska publiceras, för den skulle jag allt väldigt gärna vilja göra!

Ha det så jättegott!

teresa sa...

Vilken alldeles bedårande liten kofta! Den var nog det finaste du gjort hittills!! Underbar.

Anonym sa...

Vilka fina saker du gör! Man blir så inspirerad! HA en GOD JUL!
Susanne KW Västervik

Karin sa...

Moo!
Det snöar ju!
Woo hooo!
Vi längtar till julafton.
Längtar också till träningen på måndag. Kidsen följer med och är med Carl och Frida.
Ho ho ho!
Sis Karää