fredag 17 juli 2009

Vilken stickning ska följa med?

Denna fråga ställer jag mig i ärlighetens namn nästan varje dag, det räcker ju att bara gå till bussen så har den sin självklara plats.
I semestertider ställs den med mer tyngd, jag gillar INTE att ha med "fel" stickning just de där dagarna jag har massor av tid!
Min kära brukar hjälpa mig och säga att "det är lika bra du tar med mycket mer än du tror att du behöver". Just ordet mycket betonas.
Man måste ju kunna ångra sig och sticka något annat än man först tänkt!
Woo Hoo, så här packas och funderas.
Härligt fredagsfix helt enkelt!
*****
Igår kändes det som att fredagen tjuvstartade när jag plötsligt vann Janettes hemliga tävling! Yeah, så lyxigt! Tack!
Lilla Stickfrossa är laddad med massor av saker.
(Uppdateras ej vecka 30 samt 31, är då semesterstängt)

9 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Bättre ett för mkt än ett för lite. Vore ett oerhört slöseri med tid annars ;-)

Ha en trevlig semester

frisky frog sa...

Låter som angenäma bekymmer =) -Ska jag ha med 10 eller 15 stickprojekt? *fniss* Ha en riktigt skön semester!!
Bamsekram från mig

PetraO sa...

Jag håller med mannen - mycket garn och stickor i resväskan!!! Kram

Sillen stickar sa...

Jag föreslår att du fixar en lyftkran som lyfter ut dina två garnrum och fraktar dem till landet;)
Såå sjukt finfina saker du har på WooHoolillastickfrossa!
Ta med både stick och virkprojekt efter dagsbehov.
Saknar dig!
Kramar f Cilla

Pernilla sa...

Ja, det er frågan. Snart får jeg og det samme problemet.
Det var litt derfor jeg sku prøv å komme først til å kjøp meg et resefodral i epplegrønt om fredag. Sende meld. og såg seinere til min fortvivlse at mailen kommen tilbake pga misslykket. Ja, ja bedre lykke neste gang.
Ønsker deg en fin ferie!

Kristina sa...

Det är väl härligt med förstående äkta hälfter?! Så kan min säga också!

Millbom sa...

priset kommer snart :-)

StinaKajsa sa...

Jag har börjat sticka igen efter nästan 20 års avhållsamhet. Vilken lycka och vilken ro för själen! Det bästa är ju att man får ha flera arbeten på gång samtidigt!Förr var det en dödsynd att inte göra klart innan jag börjar på ngt nytt. Ååå vad härligt det är... jag tror jag stickar lite på mössan idag...

rosalucia sa...

Tittar in för att få INSPIRATION!!!!!!
Och det får man ju bums...Tackar!!!
Ha en skön semester!!!