måndag 28 juli 2008

Pomatomus

Kom på att jag ligger efter med bloggningen när jag läste att augustimönstret i sockklubben är avslöjat. Här kommer fotot på mina julistrumpor, Pomatomus.
Dessa är gjorda i Cherry tree hill, egenfärgat (blandade äggfärger och kool aid) med stickor 2,25.
Mitt absoluta favoritmönster, jag tror att detta är mitt fjärde par.

Prova-på-spinningstund för nyfikna. Såååå roligt att göra med barn!
Samma gäng vill nu sticka så idag ska jag in till stan och köpa färgglada plaststickor och garn från Garnstudio. Rätstickade halsdukar på gång.
En sak till. Det är underbart med semester!

9 kommentarer:

PetraO sa...

Var är spinningsworkshopen - jag vill också vara med! Pomatomusarna är lika fina som vanligt - mina ligger i stickväskan och väntar på bättre tider... Kramar

Frida sa...

Hoppas på samma resultat (skaparlust) när jag är på scoutläger. Vi ska ha med stickorna för att sticka sittdynor till sittstockarna. På eftermiddagarna ska vi ha olika skapande och vi ska ha makrame (hoppas jag hinner lära mig själv tills dess) Ha det gott!

Boel sa...

Dina Pomatomus är jättefina. Jag gillar färgen!! Mina är knappt halvvägs men blir nog en bra tågstickning på väg mot Göteborg på torsdag.

Jag måste prova på att spinna jag med någon gång det ser så kul ut!

Må så gott!
Boel

frisky frog sa...

Sockarna är jättefina! Snygg färg dessutom.

frisky frog sa...

Glömde ju att skriva att jag har en utmaning till dig på min blogg =)/Kram

LenaL sa...

Pomatamusarna är jättesnygga! Hade inte tid att börja på dem när mönstret släpptes och har nu givit mej på augustisockarna i stället, men Pomatumus hamnade på min vill-göra-lista! Och de forsade till och med upp ett par steg när jag såg dina!

Ha det så jättegott!

Helena sa...

TACK du underbara Anna! Efter en skräckupplevelse på jobbet igår fick du min dag att kännas klart mycket bättre. Snygga färgen på snyggaste sockarna. Kram kram och TACK igen!

Anonym sa...

wow för pomatusarna, dom ser helläckra ut:)

Janette Millbom sa...

jag har queue.at det mönstret pa ravelry, och nu har jag köpt fint enfärgat garn i tyskland :-) Himla roligt med en liten förstärkningsrulle i.. Men det kan bli andra sockar med, har inte bestämt mig. Skönt att se ungarna igang, vad roligt! Vill oxa va med :-)
Ha en skön resterande sommar.
/J