söndag 3 augusti 2008

Strumpor i Noros nya sockgarn


Noros nya sockgarn "silk garden" är ett underbart garn. Gillar det MYCKET mer än Kureyongarnet. Kul att sticka med och jag blir alltid lycklig av Noros färger!

Jag är utmanad av Frisky Frog.

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
1. Måla fönster (roligare att blogga...).
2. Laga Pestocanneloni till middag
3. Brodera en beställd stickväska.
4. Spinna lite med min slända (ett nytt dagligt behov).
5. Börja på min dotters födelsedagspresent (virkad nalle).

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Då blev jag tillsammans med min älskade man. En oförglömlig och underbar tid, han är grym. Jag bodde i Göteborg, jobbade med att sy teaterkläder och jobbade extra på ett fik i Haga.

Ställen du bott på?
Floda, Göteborg, Orust, Kungälv

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

1. Köpa ett STOOOOORT hus i Toscana där jag precis som Frisky Frog ska få plats med syrran och hennes familj + alla mina goda vänner. Alla små egna hus på EGENDOMEN!
2. Fri garntillgång…
3. En Mustang till min kära. En sådan han hade när han spelade basket i USA.
4. Inga barn i min närhet ska behöva ta studielån, fri utbildning.
5. Bidrag till bättre behövande.

Jag skickar utmaningen vidare till:
Den som känner för att anta den!

11 kommentarer:

Akhila's Handblog sa...

Ljuvliga, ljuvliga farger och sockar. Blir ocksa lycklig av Noros farger. Far nog ta och testa nya silk garden.
Akhila

frisky frog sa...

Håller med Akhila, vilket härlig garn och vilka färger! Kul att du antog min utmaning.
/Kram

MOXY sa...

Vilka härliga socker. Kul att det inte bara är jag som har sock mani, kan inte sluta. Måste få tag i nya roliga garner.
Kram

miastick sa...

Hej Anna, vad fina sockorna är! Just såna enkla vill jag också göra i mitt röda, utan för mycket resår i skaftet. Jag har sett att du gjort flera i det här mönstret och även Petra, stickar ni på feeling eller har du något mönster?
Ser verkligen fram emot veckan, eller var det månaden?, i Toscana då vi bara ska sticka och käka cannelloni hela dagarna. Och dricka rödvin. Kram!

Elena sa...

Sockorna är grymma - Noro's Silkgarden har bara sååå fantastiska färger!

Emmy sa...

Jättefina sockor. Norogarnerna är så vackra! Har aldrig stickat i dem, men man kanske skulle prova.

PetraO sa...

Oj.oj vad fina de blev - och vilket lyxgarn! Toscana låter underbart... Kram

Annika sa...

Snygga!!!! Siter o kollar stickbloggar o trånar över allt vackert.... kommer att testa pulsvärmarna direkt som du lagt ut mönster på..:) kommer tillbaka... Kram Annika

Efwa - Medea sa...

Vilka härliga färger på sockarna!!! Mycket läckra.
Kanske är det så att även jag ska sticka ett par Pomatomus, jag har inte fastnat för dem men de kanske är kul att sticka. Dina är superfina i alla fall.
/Efwa

Mrs Macaw sa...

Jag blir så glad av din blogg! Önskar bara att jag orkade sticka lite mer...
Kanske blir det ett par afghansockor nån gång också?!
Kram, Tant Ara

Karin sa...

Följer med till Toscana. Älskar dig min goa sis./K