fredag 5 september 2008

Svårt att låta bli...


... att handla lite när man är alldeles för nära garnaffärer dagligen... snart klar med första impulsköpet. En sjal i Rowans felted tweed. Härligt garn och bara kanten kvar.

Kunde inte heller motstå Rialto Aran häromdagen. Ska bli vantar. Vet inte riktigt hur de ska se ut än men är supernöjd med färgkombinationen. Ska skissa lite på det.

Tänkte också visa detaljbilder min mamma tog på några av mina klara saker. Jag blir alldeles lycklig, älskar detaljer och maskor!
En annan viktig detalj, det är fredag! Woo Hoo!




8 kommentarer:

Janette Millbom sa...

Sista bilden är en favvis :-)

PetraO sa...

Oj, oj vilka underbara bilder - och det är ju inte så långt kvar till 40 - eller? Sjalen ser väldans fin ut också!

Anonym sa...

Det är samma sak när ens kollega har en garnaffär. Hittar massa som jag ska sticka, men just nu går allt trögt framåt. Har en korg med garn som förhoppningsvis ska bli något i framtiden.

Anonym sa...

Jo, det stämmer Trique heter den och ligger på Hammarvägen. Hon har haft öppet ett år nu i mitten av september. Det var på så sätt jag började sticka. Har bara stickat i ett år och alla förundras över hur jämnt jag stickar, en kompis tycker det är orättvist eftersom hon stickat längre. Men jag har väl det i fingrarna.

Kristina sa...

Superfina bilder, klart inspirerande!

Efwa - Medea sa...

Vilka superfina bilder!!
Stickkursen jag går är på Handarbetets vänner i Stockholm. Det är en helg i månaden under ett år. Superkul! De flesta är från Stockholm som går men vi är fyra som bor i övriga Sverige.

Anonym sa...

Vilka läckra detaljbilder!

Linda sa...

Vilka underbara färger på vantgarnet. Ska bli spännande att se vad det blir av det! Din sjal är jättefin!