söndag 29 november 2009

Halsduk till en hjälte och svar på fråga

Stickning på gång i mitt eget prickiga garn
*****
I veckan har jag fått tre mail om frågan om vad jag har för kamera och det är en Nikon, Coolpix L100. Jag tror att jag fått frågan för att den har en sån grym makrofunktion. Kolla ovan så ser ni hur fint det blir när man zoomar in! Inte så vansinnigt dyr heller. Funderade länge på om jag skulle ha en riktigt fin systemkamera men kom fram till att denna täcker mina behov. Jag gillar verkligen min kamera.

******

Snart är det jultävling på gång här, håll utkik!

I helgen har jag gjort en halsduk till min kärestas bror. Han gjorde en hjälteinsats i veckan och opererade min tjugo år gamla katt. Han är världens bästa veterinär! Nu är hon cancerfri och troligen får vi ha henne några bonusår.
Mosstickad med stickor 6 i babyalpacka. Underbart mjukt.

6 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

20 år - Jösses, har hört att kater kan bli så gamla, men det måste vara ovanligt. Men ser man på verifieringsordet nedan blev catis för denna kommentaren. Hoppas du får behålla din kisse ett tag till.

Unknown sa...

Du er heldig som kan gjøre en slik byttehandel. Dessuten er det et stilig sjal på en flink veteriner. .-)

skapasaker sa...

Hej! Tack för tipset om kameran. Lustigt att det är samma som jag har, fast min är så mycket äldre. Nikon coolpix här med. Nu ska jag spara lite pengar, en sådan får det bli!

Sillen stickar sa...

Fina bilder! Som sagt var så äger mosstickning fortfarande, eller hur.
Stor adventskram f maj

PetraO sa...

Vad grymt med en veterinär i familjen - hoppas att fina katten håller sig på benen läääänge till! Kram

Janette Millbom sa...

så ren och fin den blev!!