söndag 22 november 2009

Lite blandat en VÄLDIGT regning söndag

Jo, lite mer prickigt garn har jag gjort. Stickar i det gör jag också, en mössa är på gång och en halsvärmare är klar (se bilden nedan). Prickarna (eller pärlorna om man vill det) syns ju mer tydligt på enfärgad ull än på flerfärgad som på bilden nedan.
Väldigt kul att sticka i, plötsligt glimmar det till och så kommer det en prick!
Idag har jag brottats med att fota i obefintligt ljus. Det bara regnar och är mörkt.
Jag vill ha en liten studio med bra lampor som motsvarar dagsljus!

I veckan kom vackra böcker hem till mig. Både The art of felt samt The art of embroidery.
Helt fantastiska! Verkligen, verkligen väldigt underbara!
Nu är det bara The art of knitting kvar, den ska jag önska mig i julklapp!
*****
Ikväll uppdateras Lilla Stickfrossa
*****

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dina prickiga garner är sååå fina!
Blir väldigt nyfiken på böckerna.
/kram från Katarina B

PetraO sa...

Jag blir alldeles andlös varje gång jag ser dina prickiga garner! Kram

miastick sa...

Jag är också så kär i dina prick-garner, Anna! Och har blivit otroligt nyfiken på de där böckerna.
Snyggt med gröna knappar, kommer inte ihåg vad jag röstade på men jag tycker det blev asbra :)
Hoppas hoppas vi kan ses snart. Kram!

Janette Millbom sa...

Men GUD så fina de två översta bilderna är!! Kram

MiniZillen sa...

Jag är ny i denna stick- och virkvärld..men älskar det till max. Din blogg är så inspirerande! Å dina prickgarner ååå så fina!!!