torsdag 29 maj 2008

Mera ull!


Igår kom lite ull från Handpainted yarn.
Färgerna var inte riktigt som på bilden, men så tycker jag att det ofta är därifrån. Helt ok ändå. Det är ju tänkt att tränas med. Började direkt på det med turkos i och insåg fort att det spelar väldigt stor roll om man blandar de olika färgerna eller spinner liksom mer var för sig och kanske tillsammans i "övergångarna". Det är en härlig värld att upptäcka och prova!
När sedan min käresta ännu en gång såg mig sitta vid datorn och spana på Spinspirations sländor suckade han och sa "Men du, har du fortfarande inte beställt den där grejen?" (Grejen= vacker slända).
Skulle egentligen beställt för två veckor sedan men har inte kunnat bestämma mig för vilken jag vill ha. Nu blir det en tung att tvinna med och en lättare, topptyngd. Gillar min Spindolyn
men vill gärna ha en "vanlig" också (det är väl så att spindolyn inte är den vanliga?! Inser att jag slänger mig med uttryck jag inte behärskar...).
Det gäller ju att vara förberedd när fiberklubben drar igång!
Jag är mer än redo att få vackra fibrer i brevlådan och älskar att gå loss på detta nya underbara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, så vacker garn du spunnit. Visst blir man tokig över alla fina fibrer det finns :-) Man borde ha fler armar så man kan spinna flera olka fibrer samtidigt :-)

Helena sa...

Jag vill jag vill jag vill oxå löära mig NU.... När kommer kursen darling? (nu är nyfikenheten stillad...)