fredag 2 maj 2008

Tänk vad mycket man önskar sig...

De senaste dagarna har jag surfat runt och drömmarna blir fler och fler... önskar mig Harmony Woodstickor som numera finns att köpa här! Kan inte bestämma mig för om jag helst vill ha strumpsticksetet eller rundstickorna. Underbara lyxproblem som förgyller livet en stund.
Sedan kan man ju inte heller annat än att vilja ha en spinnrock när man läser Brooklyn Tweeds blogg. Vill ha en likadan som hans. Eller finns det andra som är mer eftersträvansvärda? Vad tycker ni som vet och kan (själv är jag totalt okunnig)? Vilken är den man ska sukta mest efter?

Är såld på att spinna och drömmer om vackra egengjorda garner på nätterna.
Som om det inte var nog med Harmonystickor att köpa i Sverige och drömmar om en spinnrock så har Kim Hargreaves nya bok kommit...
Avslutar inlägget med en bild på min dotter som startade dagen med att lära sig påta. Full koncentration!

Tillägg:

Ett annat ställe där man blir inspirerad av att spinna är hos Garntrollet, hon gör så vackra garner att man orkar kämpa vidare med sin slända en stund till.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anna,

Spinna låter härligt och vilken tjej du har som är superkoncentrerad. Sköt om dig! Kram

Strumpstickan sa...

Hihi, sådär kan jag också sitta med tungan rätt i mun *skrattar*

Sillen stickar sa...

Jag ser att du har lyxproblem. Men härliga sådana. Jag har oxå sugen på att spinna. Var inne på garntrollets sida och kunde inte bli annat än supersugen. Mkt snart kommer cookiesssockarna redovisas på min sida & mkt snart kommer du få ett mail... av mig.
Lycka till m lyxvalen!
Ha det skönt!
kram Cilla

Helena sa...

Jag har numera ett lyxproblem mindre:) DPN setet finns numera i min famn:).
Kram från hon som bor på Vingresort/ Tollered- grisfesten är i full gång:( SUCK om det ändå vore oktober igen....

Tina sa...

Jadu, vilken spinnrock man ska sukta efter.... Det beror ju helt på vad man är ute efter! En Kromski minstrel tror jag är ett bra val, den är vacker, inte svindyr, pålitlig etc.

Jag har en Ashford som funkar utmärtk. Drömmer om en Majacraft vissa dagar, en sacht matchless vissa dagar och en Kromski polonaise andra dagar... Mycket vill ha mer som det heter! :)

Kul att du är spinnbiten iallafall!

Ulla sa...

Drömmar sätter extra färg på tillvaron och....kanske är det vägen till målet som är den bästa.....sommarnätter kan också vara vackra.....
Ha det så gott

PetraO sa...

De stickorna kan ju få vem som helst att bli alldeles till sig!!! Vilken fantastisk tjej du har - hur koncentrerad som helst! Kramar

Helena sa...

Sååå lätt det var- klick klick och snart är de här. Det är ändå ganska trevligt att tycka synd om sig själv:)

Anonym sa...

Såklart ska man ha ett komplett kit Harmony wood! ;-) Rejser-stickor!