onsdag 1 oktober 2008

Stickat i egenspunnet garn

Bebisskorna (eget mönster, ej renskrivet) är gjorda av garnrester från Fridas vantar.
Jag är riktigt snål med mina egengjorda garner, varenda liten rest sparas och används. Just detta röd-rosa är mitt favorit hittills. Köpte ullen på Etsy, men var lite missnöjd med färgerna som var lite bleka och slängde på lite äggfärger och in i micron. Ut kom starka vackra färger!

Dessa gröna pulsvärmare är gjorda i entrådigt garn (egengjort=stolt) med stickor 2. Mönstret är upprepat en extra gång och dessutom är de förlängda med 20 extra maskor. Här kan man se hur ull och garn såg ut innan det blev pulsvärmare.

Fridas pulsvärmare är gjorda av ull jag fick i present av Garntrollet. Underbar ull att spinna (köpt i någon butik i Stockholm). Garnet till dessa är 2-trådigt och alldeles mjukt.
Foto: Kina Andréason

21 kommentarer:

Carolina sa...

Fina pulsvärmare.

Jag blir alldeles varm av den sista bilden, så underbar ;)

fale artut sa...

Visst är det häftigt med egenspunnet garn...
tack för att du fick mig att våga prova!
Även om det är lite ojämt så är det ändå mycket kvalitetskänsla. Och så genuint!
Du är helt galet härlig!
Jag gillar fodralet skarpt! Har laddat för kalas!

Janette sa...

åh vilket vackert grönt garn du gjort! Och vilken underbar bild, hand i hand :-)

/J

LADY JEN sa...

Fina handledsvärmare och fina bilder. Har precis virkat ett par vantar efter ditt mönster "krulligavantar". Blev kalasfina. Tack för att du delar med dig...

Kram

Ulla sa...

Varm och vacker bild.

Ulla

teresa sa...

Åh, den bilden, man smälter!! Kan det bli gulligare?!!
Fika på fredag - gärna. Hos dig eller mig o när passar det?

PetraO sa...

Alltså den bilden är ju helt fantastisk! Och garnerna ska vi inte prata om, möjligtvis lite ojämna...;)Kram

lotlin sa...

fina saker du gör. och bra bilder också!

Mia sa...

Å vad underbart och så fina bilder! Jag förstår att du är snål med ditt egenspunna, det måste kännas speciellt. Dessutom är det grymt snygga garner du gjort.

garnlivet sa...

Vackra bilder på fina pulsvärmare i härliga färger.
Gilar verkligen dessa muddar och har stickat flera par i lite olika garner. Tack för att du delar med dej av mönstret.

Sillen stickar sa...

Såååå fin bild på dig å dottern! kul å se ditt mönster i tunnare stickor. Det blir ju en helt annan pulsvärmare.
Jättefina!
kram Cilla

Helena sa...

Åh Anna man blir ju helt förstummad! Så vackra garner du gjort och bilderna är underbara.
Kram

Ulricha sa...

Oootroligt fina muddar och bebisskor. Jag har ju tänk sticka "dina" mudar och nu mste jag bara sätta i gång med det.

Jttefin sista bilden.

Lilla-Anna sa...

jättefint....det måste vara kul att sticka i egetspunnet garn...

Tina sa...

Fantastiska garner - och som vanligt, fantastiska foton! Verkligen inspirerande!

Dödergök sa...

Jag älskar dina muddar! Håller på med mitt första par nu i 1 tråd soft silk och 1 tråd alpaca, helt ljuvlig stickning.

Bilderna är jättefina, färgglada och gulliga.

HELENA-RUTAN sa...

Åh, man smälter av sista bilden. :)
Jag kunde inte med det där att spinna själv när jag provade, fast jag kanske gav upp för lätt. Måste vara härligt att sticka av egenspunnet garn..(?)

kristina sa...

Så underbara projekt och bilder! Fint med det tunna garnet också stickat med stickor nr 2. Kram

Textil stil sa...

Underbara färger,underbara pulsvärmare och underbara bilder!

disa sa...

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色

肉羹麵Jason sa...

cool!very creative!avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,情色