söndag 30 november 2008

Söndag är inte så dum heller!


Det finns faktiskt fler dagar än fredag som är lite extra härliga, inte på samma sätt varje vecka som en regel, men ändå. Denna veckans söndag har varit väldigt bra. Lussebullar är bakade (jag är grym på det efter erfarenhet från café där vi bakade allt själva), en hel hög med beställda pocketfodral är klara och mitt syrum är städat med hjälp av min kära och mig ihop (tack min kärlek, du är bäst). Allt är rensat, sorterat och på sin plats. Är såååå nöjd. Plötsligt blev det väldigt enkelt att arbeta. Tänk om man kunde vara en ordningsam personlighet som städade lite efter varje arbetsstund... en dröm.
Återigen inbillar jag mig att lite fler lådor skulle göra mig till den jag vill vara!

10 kommentarer:

PetraO sa...

Vilken härlig dag du haft - och de röda vantarna är grymma! Själv har jag stickat dina fina julvärmare i helgen - sååååå fina! Kram

Lena sa...

Vilken härlig dag du haft! Det där med ordning... tänker precis som du. Tänk om man alltid plockade undan direkt...men jag tror aldrig jag kommer att ändra mig. Men man får aldrig ge upp! (Det finns fina lådor att köpa o sortera ner i ibland.) Det trista med vanlig städning är ju att det är en sån färskvara- det blir ju stökigt igen så snart igen!

miastick sa...

Å vad härligt me en städdag! Om två veckor är det min tur.
Det blir en gröööön kappa förresten, jag är mkt taggad! :)
Min ordverifiering idag: regall. Minus ett l blir det regal. Det betyder väl kunglig? Känns helrätt.

frisky frog sa...

Jag förstår att mannen är "kärleken". Härligt när man kan hjälpas åt.

Det finns en fysikalisk lag om att kaos ordnar sig självt, men ordning kräver massor av energi. Min lärare i naturkunskap sa att det inte fungerade som förklaring till frun angående hans ovilja att städa, men det funkar för mig ;)
/Kram

Evfa/Nystverket sa...

Så fina fodral du gör! Broderar du för hand på alla? Vilket pill i så fall.
Att få städat och rensat gör ju livet mycket lättare så man hittar tyg i ditt fall och pärlor i mitt fall.

//Effie

Myggan sa...

Dina fodral är så fina. Systeryster (Frisky frog) var snäll och gav mig ett av sina.
Det ligger fint om en bok på mitt nattduksbord.
/Anna

SF sa...

Mönstren som du gjor för garnhärvan är verkligen hur fina som helst!
Jag vill också säga tusen tack för det blå bokfodralet du hjälpte mig med förra veckan. Det passade perfekt! N

Anonym sa...

Åh, de är så fina dina pocketfodral (ja, väskorna också)!

Jag blir aldrig nöjd med lussebullarna när jag bakar, de jäser och blir stora och fluffiga, men ändå krymper de i ugnen (fast de blir ju i alla fall inte som tegelstenar :-) ). Undra om det är ugnen som det är vajj på...

Sillen stickar sa...

Det är en fröjd att se dina pocketfodral upplagda i en fin färgkombination. Det gör mig glad.
Det låter underbart att få lite ordning. Det känns ju alltid så bra inombords liksom.
Love Cilla

Karin sa...

Moo! Har lekt affär hemma i vardagsrummet. Alltid lika kul.
Dina bokomslag gör mig på gott humör.
Löv jo.
/Sis