söndag 25 oktober 2009

Prickigt garn & hjälp med knappval

Här hemma ryker det runt spinnrocken på helgerna och prickigt garn produceras. Det är så fantastiskt roligt att välja färg på pärlorna, nysta hårda bollar som på bilden och ångkoka dem för att sedan spänna upp garnet när det torkar. Det tar lång tid, men varje minut är rolig!
*****
Har lite svårt att välja knappar till min halsvärmare. Vad tycker du? Gröna eller röda?
I fredags var mailboxen full med önskningar om den nya Allt-i-allo-gömman. De jag hade försvann på några minuter (så himla roligt, tack!!!) och många som ville ha blev tyvärr utan.
Fler kommer!

26 kommentarer:

ann sa...

underbart garn och åh vad jag skulle också kunna göra så fina garner helt sjalv. Jag tycker du skall ta de röda knapparna.

Tina sa...

Du är så himla duktig på att spinna.
Dina garnerna blir så levande på något vis.Jag rösta på dom röda knapparna.

curiosa´s stickerier sa...

jag röstar också för de röda knapparna

miastick sa...

Hurra för allt fint du gör! Jag röstar på gröna knappar. Ses jättesnart!

Blenda sa...

Jag tycker att de röda knapparna passade bäst - men jag är å andra sidan mer en röd än en grön person, så du ska nog inte lyssna på mig...
Hälsar Blenda

Sju sorters garn sa...

Vilket roligt garn med pärlor på. Jag tror att de röda knapparna passar bäst...

Call design sa...

jag röstar på de röda knapparna!

Janette Millbom sa...

Sååå fina grejjer!!! Vilken spinnlycka :-)

jag brukar vara grön men jag måste nog ändå rösta på röda, de ger en läcker godiskänsla på något vis :-)

Unknown sa...

Jeg ville nok tatt de røde slik som jeg ser det,men det ser nå ut som du er flink til å velge det rette selv. :-)

Fru P sa...

Det blir kaxigare med de gröna...försiktigare med de röda. Hur vill du känna dig?

Anna W sa...

Jag gillar grönt men tycker nog att det passar bättre med de röda den här gången... :o)

Lena sa...

Underbart prickigt garn! Ang. halsvärmaren o knappar tycker jag att du ska sticka en till. Eller sätt röda knappar på en sida o gröna på den andra? Både de gröna o de röda är snygga på olika sätt.
Hej från mig

Sillen stickar sa...

AlltiAlloGömma är ju perfekt!
I den kan man ju gömma det mesta tex.
Förståndet, B, BF, godis, de godaste ostarna, rödvinet, bästa discoplattan, sminket, Jonas! Det enda som inte man kan gömma i denna är GratisP, får INTE plats!!!
Är våg idag kan inte rösta på knapparna båda är snygga på sitt sätt. Rött ger mer edge.
Puss vi ses imorgon!
Sillen

Bibblostick sa...

Gröna blir coolast!

Siena sa...

Grønne knapper, helt klart!

Kreativa Hanna sa...

hmm, svårt val mellan knapparna Men jag röstar på de gröna:)

PetraO sa...

De gröna! Eller kanske de röda, eller... Lika fint med båda men på olika sätt! Garnet är ju så vackert så jag får tårar i ögonen (lite känslig just idag men ändå!) Kram

liene sa...

Hej! de röda försvinner i den röda havet ... de gröna sticker ut!

ANNEPÅLANDET sa...

Grønne knapper. Absolutt!

Ser at flertallet over her går for røde, men halsvarmeren er jo rød selv. Siden grønt er komplementært til rødt, vil de gjøre seg best her. Syns jeg. Og dessuten er de så vakre!

metamorphosis sa...

Gröna knappar tycker jag! :-)

Anonym sa...

Underbart garn och jag föreslår varannan röd och varannan grön så slipper du välja.
Hälsningar
Maria utan Blogg

Mette sa...

Hvad med at bruge BÅDE røde og grønne? Altså én rød, én grøn, én rød etc.
Dit prikkede garn er supercool :-)

Strumpetossa sa...

Helt underbart garn!! Super vackert!! Jag tycker de gröna knapparna men jag gillar ju själv mycket färg! :)

Anonym sa...

Jag skulle absolut valt de gröna, de bryter så härligt mot det röda.
Underbar halsvärmare!
hälsningar Pernilla

Anonym sa...

Gröna!
Idag såg jag ditt hus, eller det jag antog var ditt eftersom jag såg något prickigt i rött och vitt samt en drös med stickor i fönstret.... ;)
Hade varit kul å ses m Helena snart!! Kraaaaaam Lotta E

pärlbesatt sa...

Röstar på de gröna knapparna. Lustigt att se det gröna garnet med röda prickar, det fick mig att tänka på nåt som UtmaningsLisa skrivit om (utmaning som i So you think you can knit).