onsdag 7 januari 2009

Axelvärmare i finaste silket

En ny lyxstickning är startad, alltid en härlig känsla med snajsigt garn och vackra ädelträstickor. Mönstret är mitt eget, Annas axelvärmare , som nu testas med stickor 3 och fint silkegarn istället för ganska grov ull. Verkar bli grymt! Inte så mycket värmare kanske, mer prydare.
Garnet vet jag inte riktigt var man kan köpa, Garnhärvan som sålde det till mig har det inte längre i sortimentet. Jaipur fino (mullbärssilke på kon) är detta ädla garns namn.
Någon som vet var man kan få tag på mer? I love it!

Tillägg: TACK för tips, nu vet jag att det bytt skepnad och blivit härva. Varför då undrar jag och njuter av en kon som inte trasslar.

19 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Vackert!

Annas garndrömmar sa...

Det ser väldigt vackert ut! Jag har köpt Jaipur silkegarn (på härva! men jag tror det är samma) hos Fröken Garn.

Helena sa...

Det ser riktigt supernice ut! Tror du verkligen att du behöver 2 koner? Har för mig att Eva i Halmstad bara använde en till en hel Laminaria!
Kram Kaxiga bettan:)

Anna sa...

Jag tänkte tipsa om att Fröken Garn har Jaipur Silk Fino men jag ser att den andra Annan redan hunnit före. :) Carina på Fröken Garn har webbuttik sen i höstas.

anna kim sa...

Jag kunde inte låta bli att lägga upp ett par pomatomusar när jag hittade regia silk svart i garderoben. Jag har dock ingen egen blogg men kommer att ha det som en rolig stickning. Jag ska snart börja gaffelvirka det kan komma frågor?

Sillen stickar sa...

Ljuvligt vacker! Jag längtar att få se den live.
krammm Cilla
ps. helt sjukt att du skulle skriva knitty!

knitbyme sa...

Å jag som har en kon vit.Är det "bara" via garnhärvan mönstret sälj eller via dig direkt.

Tror det blir jättefint med ditt mönster till fast jag som vanligt var lite feg med färger o beställde vitt. Så duktig du är!!!

plyschmyran sa...

Hej! Du har fått en utmärkelse på min blogg. Hoppas att det är OK!

Agneta sa...

Det ser ut att bli väldigt fint och efter vad du säger så blir det att köpa det garnet för min del. Har funderat ett tag på det:-). Nu är min pomatomus mössa klar förresten.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jag tror att det vackra släta garnet lyfter fram ditt fina mönster ytterligare.
hej fr. Koftan

miastick sa...

Å vad vackert, jag har en starkars ufohärva mullbärssilke hemma som just fick en ny mening med livet. Vilka stickor använder du?

miastick sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Clara sa...

Tack för din fina kommentar! Det var dock inte jag som undrade över axelvärmarmönstret, måste vara någon annan. Men fint är det, och nog kanske gör jag också en sådan framöver! Att garnet du letar efter finns på härva numer verkar du veta, vet du att det säljs på Strikk? Hängde vid lingarnerna sist jag var där.

miastick sa...

Stickor 3. ;)

Unknown sa...

Nydelig..., vakkert garn og farge... og mønsteret er helmaks...., har store planer om å strikke dette sjalet du har designet. takk for at du deler oppskriftem med oss!

xoxo

Lena sa...

Tror som tant Kofta att det är det rena blanka garnet som för upp ditt mönster på nya nivåer. Ser på räknaren att det förmodligen är den STORA dagen idag?! Hur ska du fira den? Själv medicinerar jag min förkylning med att sticka. Det verkar funka! Kram på dej /ullevi södra

Karin sa...

Moo! Så fint. Vilken vacker röd färg.
Kom precis från träning.
Snart är det måndag. YES!
/Sis

Pixi sa...

Håller med !VACKERT! påminner om pulsvärmarna! Vilket var jättekul att sticka! Kram på dej !=)

MOXY sa...

Vilket underbart garn jag som älskar silke...soden i alla dess form