måndag 26 januari 2009

Liten Poncho


Har gjort en liten poncho i Heavens hand och fällt in gaffelvirkning. Den ska jag ha när det blir lite varmare! Kanske blir det ett ordentligt mönster av det jag klottrat ner under arbetets gång.
Gillar verkligen garnet och är på gång att köpa på mig lite mer. Den röda är väldigt vacker. Vet att den fällde av sig mycket för någon, eller var det något annat garn? Erfarenheter?
Håller på att göra ett pulsvärmarmönster till Stickfesten på Grötö, eller rättare sagt till det häfte alla deltagare får. Det är så kul och får mig att längta till denna helg!

28 kommentarer:

Honungsboden sa...

Fin poncho Anna! Kul att vara den första som kommenterar och inte den 43:e. Din blogg är verkligen välbesökt, med all rätt!

fale artut sa...

Men den är så vacker! Färgen, och dekorativt med pärlor och gaffelspets, heter det inte men jag har ju fått lamm o blivit momma, så jag är lite upp i hejsan, men åh, så vacker!

frisky frog sa...

Så snyggt med gaffelvirkat infällt på ponchon. Undrar vad mina gafflar är...

Jag längtar också till Grötö! Ska bli kul att ses, det var ju evigheter sedan sist!
/Kram

Zandra sa...

Härligt med gaffelvirkning! Du vet inte var man kan få tag på gafflar??

~●Helena Pettersson●~ sa...

Åh vad fin! :)

Missen sa...

Jätte fin, med infälld gaffelvirkning. Skulle villa prova det garnet också. Får nog beställa.

Anonym sa...

Hej, du har fått en utmärkelse på min blogg :-)) Ha det så bra!

Janette Millbom sa...

Tjusigt VÄRRE! :-)

Jag har inte blivit lika förtjust i heavens hand. tycker det känns strävt eller för hårt tvättat på något sätt...? men det har en vacker lyster förstås.

Akhila's Handblog sa...

Jattefin! Jag ar bara sa avis att inte jag kan fa san'a ideer mitt i natten - och sen transformera ideerna till verklighet. Du ar kanon.

PetraO sa...

Anna! Du är min favvodesigner!

Sillen stickar sa...

ojojojoj oojo ojoj oj oj vilken fantastisk fin poncho!!!!
Sååå snyggt med gaffelvirkningen.
kram Cilla

miastick sa...

Å vad vacker, och vilka vackra stämningsfulla bilder på dig! Nu fick jag lust att ta fram den gamla gaffeln.

Anonym sa...

Hur gör du med pärlorna? Har jag aldrig sett på gaffelvirkat förut. Jag vill köpa mönstret!
/kram från Annika

Agata sa...

Vilken fin detalj med pärlorna! Vacker färg också!

Myggan sa...

Kul att det finns fler som gillar gaffelvirkning. Kul detalj.
/Anna

Anonym sa...

Vilken snygg! Är det Teal du har använt tro?
Jag frågar dig via mail!
/Barbro

annas alster sa...

Oj vilken roligt detalj med gaffelvirkningen!

Emmy sa...

Mycket vacker. Gaffelvirkningen var en snygg detalj!

Karin sa...

Du är så fin min goa syster.
Hoppas att Jonas-passet var lika härligt som vanligt. Gick här hemma som en äggsjuk och snorig höna med rumpvärk. Har mått bättre.
Kram Karin

teresa sa...

Vilka vackra detaljer, vilken kreativitet! Du blir bara proffsigare o proffsigare!
(ps. Det blir ingen Grötö denna gång heller - ryggen har konkat igen o jag kan bara stå igen...)

Mia sa...

Vilken härlig blogg du har, läste om den i hd och det var ju tur. :)
Mysig poncho! Färgen är jättehärlig och spännande kontrast med virkningen!

Linda sa...

Åh.. underbar! Du har verkligen ett öga för detaljer! Kul med muddar på Grötö, det ser jag fram emot :).

Anonym sa...

Ursnygg detalj, enkelhet ihop med att det ser välgjort ut är en bra kombination!
Varma hälsningar från Britt

Helena sa...

det är bara att instämma med alla övriga talare! Hm Mia och jag kanske ska försöka oss på lampskärmsgrunkan igen:)
Kram

miastick sa...

Helena! Ska vi ta med dem när vi luxe-ses härnäst?
(Anna, ursäkta att jag använder din blogg som chattrum ;))

Josefin sa...

Åh så fint, fantastiskt :) Nu har jag varit fröken i !½ vecka och stormtrivs (saknar Gbg och chansen att springa ihop med dig på Peddan dock) Kram

Kristina sa...

Snyggt, som vanligt!

Jody sa...

Beautiful work!