söndag 11 januari 2009

Färgning och present till mig själv!


Igår var det dags för träff med min kamratcirkel ihop med bland annat Ingrid & Marie B. Vi färgade, pratade och hade en underbar dag. Timmarna flög iväg, micron och plattorna gick för högtryck, färgblandningar rördes ihop och jag fick prata spinnrockar. Det är bland det roligaste jag vet just nu. Snart ska en vara i min ägo, det är bara några små saker jag ska fixa först (en uppgörelse med mig själv).
Angora, 100 gram

Bfl, sock weight Bfl, 100 gram

Sedan har jag också gett/sytt mig själv en present. En stickväska!

19 kommentarer:

Unknown sa...

Nydelige farger!
Det må være utrolig moro å farge sitt eget garn!

Ha en fin dag!

xoxo

Anonym sa...

Hej! Det var verkligen jättekul att träffa dig igår. Vad fina dina garner blev, nu i veckan ska jag ut och handla mer att färga tills på lördag. Tack för att du sålde mig en härva så jag kom igång! Vi ses på lördag!

//Berit

Eva i Halmstad sa...

Den var du ju väl värd.
De är så skoj att titta in och se vad du gör.
Må så gott.
Eva.

PetraO sa...

Jag blir alldeles andlös - speciellt nu när jag drömmer om vackra sockgarner till mönsterstickat!

á Yeliqa sa...

Åh så fina färger. Det ska bli spännande att se vad det kommer att bli för fint:)

Karin sa...

Fint!
Intressant med uppgörelsen med dig själv.
Löv jo.
Puss K

PS. Koden jag ska skriva in är "loppit"

fale artut sa...

Härliga bilder, spännande med spinnrock, har ingen fått Nobelpris för denna underbara skapelse? Det var en god sak med en present till dig själv, det gjorde du bra!

miastick sa...

Kul med färgning! Nu blev jag sugen på det igen, visst är det häftigt och spännande att se hur det blir.
Och grattis till stickväskan till dej själv och din uppgörelse, det låter som bra saker alltihopa. Kram!

Sillen stickar sa...

Vaaaaaaad ska du göra upp med????? Nyfiken som få är jag. Färgerna på garnerna och ullen är fantastiska!! Väskan är snygg. Du kan det där med färg och form.
Du är bäst!!
kram f cilla -en halv vecka

Efwa - Medea sa...

Fantastiska färger. Jag har dreglat över garn och färger hela dagen och nu blev jag ju ännu mer sugen... Har tänkt sticka ett stycke, färga det och sen sticka direkt från stycket. Såg att det t.o.m finns färdiga ofärgade stycken att köpa.
Bra idé att du gav dig själv en stickväska också.
/Efwa

Janette Millbom sa...

ååååhhh. Mmmmmmmm. grrrrrr. Läten som kommer från att se på alla vackra fibrer i vackra färger :-)

Färga måste jag börja med ngn dag. Har växtfärgat med mamma, men, ja, på tal om färg och så, så är väl syrafärger mer min stil ;-)

/J

Kristina sa...

Underbara färger och supervackra nystan. Nu undrar jag bara vad som skall komma ut av dem, men det visar sig väl på bloggen?

Tina sa...

Har du sagt A får du säga spinnrock! Vad är det du har ställt in siktet på? Blir ju tokig av nyfikenhet här förstår du väl!!!

Och superfint färgat så klart! :)

Pärlmudden sa...

Hej!!
Jag tänkte bara att jag skulle meddela att jag hoppar av PotatomusKALen. Jag hinner inte göra det nu, har en massa andra stickningar plus några beställningar. Tråkigt men sant, dygnet har för få timmar.
Ha det bra!
Kram Pärlmudden

Linda sa...

Vilka underbara härvor du har färgat!!

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Du är en sann inspiration! Här finns inte nog med händer för att bära alla vantar som stickas med inspiration härifrån!
Du får nu en award för din inspiration!
http://tesked.blogspot.com/2009/01/fick-en-award-till-idag.htm

/Magdis

Myggan sa...

Låter som en perfekt dag. Och vilka fina resultat det blev.
/Anna

med nål och tråd sa...

Åååååhh så fina garner och färger. Härligt i vintermörkret.

Samtal från min trädgård sa...

Så vackra färger på garnerna! Man blir ju avundsjuk.