måndag 16 mars 2009

Eget garn igen

Det blir en del eget garn spunnet fastän jag inte visat upp det på ett tag. Här är det senast klara. Gjort av det egenfärgade fluffet jag visat tidigare.
Jag älskar färgerna och har faktiskt börjat sticka en sjal av det. Nu har jag bestämt mig för att börja använda mina garner. Ska sluta hålla på och spara dem och tänka ut rätt projekt, nu är det förbrukning som skall råda!
Det är verkligen en speciell känsla att sticka av eget garn. Såååå najs.
Blir nog klar ganska snabbt, för det finns bara 200 gram garn. Snabba grejer är det jag har lust med för tillfället. När den perioden gått över och jag återfått mitt tålamod ska jag ha mig en Aeolian. Den ÄR snygg!

10 kommentarer:

Helena sa...

Åhhh tänk om..det var jag som lyckats förvandla mitt fluff till något så snyggt. Men det går mycket bättre nu, tack vare dina tips.
Kram

PetraO sa...

Den kommer att bli fantastisk i det vackra garnet!

Sillen stickar sa...

Jag känner mig lycklig av att känna en som gör sååå vackert garn som du!
Anna du äger(+allt garn)!
Undra vilket mönster du gör på sjalen?
kram f en nyfiken sill som just anlänt till Växjö.
Hur gick det på pumpen?

Veronica Tingvall sa...

Du gör så mycket vackert... det är så härligt att se

Kram/Veronica

Annela sa...

Jag tittar ofta in på din blogg och blir så insprerad. Dock är det sällan jag lämnar något avtryck, men nu så...Du har nåt att hämta hos mig :)

The Willow Fairy sa...

Underbar färg på fluffet. Visst fanns det mkt snyggt i nya Knitty. Så mkt snygt, så lite tid..... Suck

fale artut sa...

Helt rätt! Frossa i egenspunnet garn, det är livskvalitet i ett nötskal! Stickning och annat garnkul får en ny dimension!

Karin sa...

Moo! Så fint. Jag börjar bli sugen på att testa nåt lätt. En sjal kanske?
Är i Stockholm. Härliga grejjer!
Kram sis

Kristina sa...

Vad fint det kommer att bli i det egenspunna garnet. Såååå snygga skiftningar!

frisky frog sa...

Åååååh, du är så himla duktig. varför inte skippa läraryrket och börja tillverka till försäljning. Jag kan väl inte vara den enda som vill ha?
Håll ut, bara en vecka kvar...
/Ha en härlig fredag i vårsolen!