fredag 20 mars 2009

Woo Hoo, det är fredag!

Nya bebisskor är virkade av egenspunnet garn. Så underbart att använda eget garn! Lyx i sin ädlaste form. Mönstret är från ett gammalt foto, jag använde förstoringsglas för att spana in hur de var gjorda för ett tag sedan. Sedan är det ändrat i några omgångar. Ska till en nyfödd bebis.
Så är det ju detta med veckans bästa dag som är här ännu en gång. Vilken tur att den hela tiden kommer igen och förgyller livet. Om en stund kommer gäster och Lilla stickfrossa är uppdaterad med nya saker.
Nu ska jag börja med maten, sätta på discomusiken och glädja mig över att jag idag har klarat av en sak jag varit lite nervös för.
Fira med mig!

15 kommentarer:

PetraO sa...

Alltså bebisskorna skulle ju kunna få vem som helst att vilja ha en ny bebis... Och det gula stickfodralet får mig att dregla!

Anonym sa...

Alltså, det var det sötaste jag har sett!!! Men jag ska inte ha en ny bebis;)

Anonym sa...

Du gör så fantastiskt fina saker, din blogg inspirerar mig till tusen - jag vill komma igång med att både sy och stick och undrar om Du/Ni har ågra kurser eller workshops nånstans i Sverige under till sommaren!

Hälsningar sy- och sticksugna Anna som sitter i Damaskus och längtar....

med nål och tråd sa...

Vilka lyxiga o urmysiga tofflor. Med dem på kommer bebben att spinna som en katt

Sillen stickar sa...

Fiiiina skor och bilder!!!
kram Cilla

frisky frog sa...

Vilka fina skor! Jag vill inte ha flera bäbisar, men skorna...
Jag blir väldigt nyfiken på vad det är du firar. Vad det än är: Grattis, du klarade det! Discomusik en fredag, vilket härligt sätt att fira. Hiiiaaa, klackarna i taket!
/Njut av vårsolen! Kram

Janette Millbom sa...

åh sicka fina skor! tänk om bebben förstod vad som satt på. fast det *känns' nog, med egenspunnet garn å allt :-)

det är så härligt med din fredagspositivism med :-) själv är jag npg mer en tisdagsmännska

SF sa...

Tack för hälsningen jag fick av T tidigare idag! och grattis till saken du klarade.

Kristina sa...

Så söta små godisar! Riktigt läckra!

Akhila's Handblog sa...

Sa fina babyskor - och med eget garn!!
Grattis till vad du an gjorde!
Startade min ponchonette igarkvall - kul-kul.

Mikaela sa...

Du har fått en utmärkelse, kolla min blogg :)

m sa...

Den bebisen skulle jag vilja vara! :) Vilket härligt garn och vilken fin modell!

stick i kanten sa...

Sockorna är som läckra godisbitar! Jättefina!

Myggan sa...

Lyckliga lilla bebis. De är jättesöta.
/Anna

Tina sa...

Otroligt söta tossor! Perfekt garn till ett sådant projekt.
Och heja dig som gjort något!!!! :)