fredag 6 mars 2009

Mer prover och underbara fredag!

Här hemma görs det prover mest hela tiden, en del av dem ska användas, andra sparas i en låda för att ge idéer en annan dag.
Har fått flera frågor om samma sak sista veckan och det handlar om Gaffelvirkning och om hur svårt det är. Det är inte svårt, det kan kännas lite ovant att hålla i ett extra verktyg ihop med virknålen i början, men det går snabbt över! Nedan syns två foton på gaffelvirkade prover.


Det är ju fredag och det innebär, förutom att det är veckans bästa dag, att det finns lite nya grejer hos Lilla Stickfrossa.
Jag hoppas att ni som väntat hittar något ni vill ha!
Önskar alla en underbar helg!

8 kommentarer:

PetraO sa...

Vilka fina prover - det med ljusblått och grönt,fint! Ikväll ska jag sitta framför Så ska det låta och börja på min ponchonette - jippi!

Anonym sa...

NU ska jag klicka mig raka vägen till Garnhärvan och beställa det där häftet du gjort + ponchonettmönster och garn. Det är fredagsshopping på gång! Ha en bra helg, kram från Annika

Kristina sa...

Vad lustigt! Jag fastnade, precis som Petra, mest för det blå med grönt. Jätteläckert!

Janette Millbom sa...

jag håller med dig, ingeting är svårt - det tar bara lite längre tid ;-9

kram

SF sa...

Hej! Jag gick också loss på lite fredagsshopping på Garnhärvan igår. Mönster+garn till ponchonetten samt en "gaffel". Det jag undrar lite över är om det beskrivs i mönstret hur jag skall gå tillväga med gaffeln. Jag kanske borde köpt "prova på paketet" istället???

Anonym sa...

Hur ser din sminkväska ut?

Spana in Borås största blogg och se vilka produkter vi använder oss av!

www.arntyochmirry.se

Tea Lady sa...

Hej Stickfrossa!
Tefrossa här!

Ville bara lämna ett fotspår hos dig... Fin blogg och fina mönster. Jag har varit en stickare, men nu var det länge sen. Det var slitsamt på ett av mina fingrar + min syn.

Hälsningar Lena

frisky frog sa...

Visst är det kul med gaffelvirkning? Jag blev inspirerad av dig och har börjat med en sjal! Proverna ser så glada ut. Gladprover!
/Kram