tisdag 31 mars 2009

Ester från Grötö har ett litet fel...

I häftet från Grötö finns detta mönster från mig, det heter "Ester" och är specialgjort för denna fantastiska helg. Ett litet fel har smugit sig in. Det gäller varv 3 som skall se ut på detta sätt:
V3 *1r i bm, 3a, gör prick, 3a* varvet ut
Några har redan klurat ut detta, men ni som inte har börjat kan ju ändra!
TILLÄGG:
Om några dagar (så fort jag lämnat dem till butiken) får man muddmönstret "Ester" på köpet om man samtidigt köper garnet (lite info om garnet finns här) till hos Linda på Deisy Design!
Har också fått reda på att alla Grötöväskor nu är slut.

11 kommentarer:

Annika sa...

Jag vill också ha varit på siv och haft det underbart och fått ett så vackert mönster. Kan jag köpa det någonstans? Av dig?

Lena sa...

Anna! Jag började provsticka det för 5 minuter sedan!Tänkte att det inte stämde och var på väg till datorn och fråga dig!! Nu kan jag fortsätta! TACK och stora kramen från en tisdagsledig fröken med tandläkarbedövning i käften ,stackars mig

Unknown sa...

Jamen vilken tur att jag inte hunnit börja med dem än. Förkyld så in i h-e som jag aldrig vart förut. Rudolf, han med röd mule och jag - eller nåt.
Har en underbart sommarröd champagne att sticka dem i, ska bli kul när jag tyar igen. Grötö var fantastiskt i år också.

Elisabeth sa...

Och enligt min kalender är det namnsdag för just Ester i dag! Bra att hon får det rätt då, även om jag inte har mönstret ser det fint ut!

Janette Millbom sa...

jättebra namn på en himla söt mudd!!

teresa sa...

Vilket supefint mönster!! De där små rundlarna är ju underbara. Och med den olikfärgade kanten till - perfekt! Vad bra du är, Anna!

Ulla B sa...

Jag tror att du drömmer i prickigt! Fina pulsvärmare! Vilket garn?

Eva sa...

dom ska jag sticka,jätte sött mönster.och min hund som nyss dog hette Esther,så det kan väl vara på plats att hedra henne på nått vis.
Ha det gott !

Kristina sa...

Nya snygga muddar...igen! Du gläder många med dem, förstår jag.

Helena sa...

Tack kära "främling":) för en underbar helg! Ester ska få åka med till Linköping, det blir perfekt "sitta på rummet" stickning.
Många kramar

Monica Hansen sa...

Jättefina muddar! och en liten färgkant gör pricken över:)