söndag 1 mars 2009

Ponchonett och present


Idag är mönstret klart, om några dagar finns det hos Garnhärvan. Jag har stickat upp den i två färger och gillar dem båda. Känns bra att bära och på något vis känner jag att jag sträcker på mig med den på. Syrran kände på samma sätt. Sillen (tack!)har hjälpt mig och provstickat mönstret, så nu hoppas jag verkligen att inga fel finns gömda.
Tillägg: garnet jag använt är Heavens Hand och ja, det är gaffelvirkning som är med i leken!
Tillägg 2: Nu finns Ponchonettmönstret här.

Har dessutom fått en ring av min kära syster. TACK!

Foto (de två nedersta): Kina Andréason

20 kommentarer:

Annabell sa...

Superläcker ponchonette! Är det gaffelvirkning? Undrar om man skulle våga sig på det!? Kramis!

miastick sa...

Snajdigt! Snygga systrar måste jag säga. Ser fram emot att sticka min egen ponchonett en vacker (vår)dag :)

fale artut sa...

Snygga modeller, både stickat, ring, och de kvinnliga och det är jättekul att du gör mönster till försäljning! Ladypower!

Anonym sa...

Så fin! Jag har aldrig provat gaffelvirkning, vet inte ens vad det är. Roligt med nytt. Svårt tro?
Kram Annika

Unknown sa...

Nydelig sjal... :O)

PetraO sa...

Ni är så fina, du och syrran! Och jag är så glad för mönstret! Nu vet jag vad jag ska sticka på skidresan (när alla är ute i snön och jag sitter i stugan och myser...)

Anonym sa...

WOW, vad snygg! Den kommer jag att sticka framöver, kul med gaffelvirkning, det har jag aldrig gjort.Får nog köpa grunder till gaffelvirkning också när jag beställer mönstret från Garnhärvan.

Janette Millbom sa...

Sjalen är jättesnygg, ni är jättesnygga och du är så duktig på det du gör! (och Karin med)

Hoppas allt är bra med dig!

kram

Textil stil sa...

Urtjusig ponchonette och lika tjusiga systrar!Läckert!

Anonym sa...

Urläckert med pärlorna och enkelheten!
Ulla B hälsar!

Missen sa...

Snygg modell, blir sugen på att ta fram gafflarna igen.
Jag får nog beställa det mönstret och garn(det är ju dumt att ta något man har hemma)//Marie

Helena sa...

Så supernice ponchonette. Men framför allt- vilka pangbruttor!
kram

teresa sa...

Vackra ponchos, vackra flickor!
Visste du att din "Annas shawl" är dagens mönster på Daily Knitter???

Kristina sa...

Vad fina ni är! Snygga tjejer också! (Det har visst alla tyckt och sagt, så det är helt uppenbart!

Anonym sa...

Mycket snyggt!

Toppenfina bilder.... Hit kommer jag att återvända många gånger.

Linda sa...

HEJ har nu stickat min två första varv. Ett med aviga och ett med räta. Jojo! Håller mig i stickorna som om de var det enda som håller mig kvar på stolen. Med tungan rätt i munnen och krampande händer. Det blir spännande det här. Ponchonetter blir nästa projekt.
Barnen tittar skeptiskt och påpekar att det går inte alls lika fort som när "Anna fixar med bollen". :)

SF sa...

Åh vad de är fina och jag blir så sugen att göra en.
Kan man lära sig gaffelvirkning bara sådär :)?.

Linda sa...

Joråsate! Nu har jag fått till 15 cm på 85-90 maskor (beror lite på...) Det blev ett väldigt innovativt mönster i mörkret hos Emil,vid nattning. Ett litet stickmonster helt enkelt. Ponchonetteprojekt närmar sig. Lyckades avstyra dagens virkning. Bättre i morgon!

Akhila's Handblog sa...

1000 tack for mitt stick-fodral. Joda, det kom fram innan jag reste till Sverige. Kanon-fint! Har just bestallt monster och garn till din ponchonette - kunde inte motsta. Sa nasta vecka blir det gaffelvirkning igen.
Hoppas vi far tillfalle att traffas nasta gang jag ar i Svedala.

Anonym sa...

Vilka fina alster du skapar! Jag gillar verkligen det gu gör! Ha det så bra hälsar Sommarfröken